Αναζήτηση

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

ΚΟΥΚΛΕΣ ΜΑΤΡΙΟΣΚΑ (Μπάμπουσκες) - ΜΑΜΑ ΤΟ ΞΕΡΩ

Η ονομασία της κούκλας Ματριόσκα (Матрёшка) πρωτοεμφανίστηκε στη Ρωσία στα τέλη του 1800. Έχει πάντα γυναικεία μορφή και σύμφωνα με τους αρχαίους λαούς συμβολίζει τη γονιμότητα (η πρώτη και μεγαλύτερη είναι η πρόγονος και ακολουθούν οι απόγονοί της) αλλά και την ελπίδα και την αξία της ζωής και της οικογένειας.Πιστεύεται ότι όταν ένα κορίτσι γεννιέται, έχει ήδη ένα άλλο στην κοιλιά του και ούτω καθεξής.
Το όνομα τους πιθανόν να προέρχεται από τη λατινική λέξη mater, που σημαίνει μητέρα και βασικά γιαγιά ή μια άλλη εκδοχή είναι να προέρχεται από το γυναικείο όνομα Matryona το οποίο είναι συνηθισμένο όνομα χωριατοπούλας.
 Μια τυπική μητέρα στη Ρωσία συνήθιζε να έχει μεγάλη οικογένεια και έτσι η μεγαλύτερη κούκλα είναι η γιαγιά με τις μελλοντικές γενιές να βρίσκονται μέσα της. Αρχικά οι κούκλες ήταν σε 3,5,7, και 10 κομμάτια, τώρα όμως βγαίνουν και ως 13,15, 20 και περισσότερα.

Λανθασμένα την ονομάζουν Μπάμπουσκα (γιαγιά). 


Και οι γνωστές κούκλες σε χάρτινη μορφή για σειραθέτηση



Και ταυτόχρονα μπορούμε να ακούμε το πολύ ευχάριστο και ρυθμικό τραγούδι 
Carmen Miranda - Mamãe Eu Quero / ΜΑΜΑ ΣΕ ΘΕΛΩ

Μαμά σε θέλω

[Ρεφρέν:]
Μαμά σε θέλω, μαμά σε θέλω
μαμά σε θέλω για μαμ!
Δώσε πιπίλα, δώσε πιπίλα
δώσε πιπίλα στο μωρό για να μη σκα!

Νάνι μικρό μου γλυκιά καρδιά μου
πάρε μπιμπερό κι έλα στη μεριά μου
Έχω μια 'δερφή που την λένε Άννα
απ' τη βλεφαριά έχει μάτι ροκάνα

(Ρεφρέν)

Βλέπω τα μωρά, και το καημένο
έχω λυπηθεί που δεν βυζαίνω
Έχω μια 'δερφή που είναι τέτοια γάτα
άπαιχτη στη σάμπα κι έχει άντρα μάπα.

(Ρεφρέν)

Ταυτόχρονα  γνωρίζουμε στοιχεία 2 κρατών , διαφορετικών πολιτισμών: Ρωσία και Βραζιλία
(Πορτογαλικά η αρχική γλώσσα)


Και σε Ελληνική version.
ΜΑΜΑ ΤΟ ΞΕΡΩ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Πες μας την γνώμη σου..